Friday, 4 March 2011

Bola Sepak..

Assalamualaikum Wrt. Wbt.

Aku nak cerita hari ni pasal bola sepak.. aku ni, dulu kuat jugak main bola, tapi takde la terer mana pon, biasa2 je, bukan macam temanku Hasbullah Yusof yang memang terer gila main bola. hehehehe. aku main bola ni sebab nak stay fit and healthy. then pada satu hari, aku telah main keeper kat padang taman ibu kota (nama tempat) then ada orang sepak bola kuat gila nak mampos, aku pon try tangkap. then bola tu swerve sampai kena middle finger aku head on, mula2 rasa tak sakit. then aku lihat jari ku telah bengkok dan masuk ke dalam. aku pon try tarik. then baru keluar jeritan AHHHHHHHHHHHHHHH! aku pon tergesa2 nak balik. mujur ada orang nak hantar aku balik, alhamdulillah. aku amat terima kasih kepada kau even though aku tak kenal kau sape. ahahaha. rasanya masa tu bulan 6, 2009. hehe. then aku pon balik rumah, tunjuk kat mama, www.ustazahlama.blogspot.com , jari aku. mama kata urut lari -.-' aku pon dengar cakap mama, letak minyak ubat and balut. hehehe. then tidur, keesokan hari, masih sakit, so papa bawak gi klinik UIA Gombak. Dr Ariffin rasanya, kata jariku telah patah dan dislocated. kena bawak gi spital. papa yang nak save duit, pon pergi klinik2 kecil yang ada doktor yang boleh baiki tanganku. rasa singgah banyak jugak klinik, dalam 4 kot. hehe. akhirnya pergi juga ke hospital Tawakal. hehehe. bawak gi jumpa Dr. G Ruslan Nazaruddin Simunjantak xD aku masuk wad hari isnin, then kawan2 ku zakwan, farhan, shiban, haisham, faraz pon datang melawat aku. then aku pon rasa semakin sihat ^_^ haha. the saying goes Misery Loves Company.. memang betul pon. hehe. lepas surgery tu, aku pon jarang sekali main bola. maybe dulu main hari2, then main weekly, then monthly. hehehe. ni nak tepek gambar x-ray masa patah tu. hehe



hebat dak? hahahaha. Teah, jangan takut tengok gambar nie xD

Lepas patah jari tu, aku pon mula menjadi referee macam atok, dan juga manager dan coach. hari ni aku coach kawan2 adik aku untuk main bola nanti hari isnin lawan MIGS. hehe. Mutiara students, if you're reading this, be ready for the match on Monday! hahahahaha..


well, aku rasa dah sampai conclusion post ini, harap pembaca sekalian boleh mengambil iktibar daripada post ini. kalau nak main keeper, sila pakai gloves! hahahaha.

Oh dan juga ingin promote blog2 lain :)
Blog Nurfatiehah <3
Blog Sebu ada kat link atas. hehehe.
dan juga kawan blogger aku Nisah.

blog2 diorang pon hebat, sila baca!
sekian terima kasih :))

5 comments:

  1. incik zaki..saya suka membaca entry2 awak, tetapi saya rasa entry incik zaki akan menjadi lebih menarik dan mudah di baca jika si buat perenggan....sekian terima kasih.

    komen ikhlas.

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerna mempromote blogku..haha

    ReplyDelete
  3. wow..best tgk x-ray..tp ngeri molek dislocated 2..huhuhu...be careful next time..xyah safe bola laa...biar jer goal..hehehe...

    ReplyDelete
  4. i like comment che ja kat atas tuh.yup memang menarik,tapi buat la perenggan bang oi...hehe

    ReplyDelete
  5. yup bro, buat perenggan lagi menarik perhatian org nak bce. tp serius, blog kau ni mmg laju gila naik. ye la, kau kn hooooooooooooooooot. hahaaa XD

    ReplyDelete